גיוס תרומות דיגיטליות בסוף שנה

Yuval Klain גיוס משאבים לעמותות, גיוס תרומות דיגיטלי, מימון המונים, שיווק דיגיטלי לעמותות 0 Comments

חודש דצמבר הוא תקופה מעולה לגיוס תרומות דיגיטליות לעמותה – עומדת בפניכם הזדמנות להטמיע בקרב הקהילות הדיגטליות של העמותה את רעיון התרומה בסוף שנה וקבלת החזר מס.

גיבשנו עבורכם 4 טיפים לתכנון קמפיין לגיוס תרומות דיגיטליות מוצלח בסוף שנה:

1. הכנת הקהילה הדיגיטלית לפעילות חוצת-פלטפורמות

רשימות אנשי הקשר של העמותה הם נכס דיגיטלי חשוב מאוד מפני שהן יכולות לשמש אתכם לא רק לשליחת ניוזלטר או ברכת חג שמח, אלא גם לטובת פעולות אקטיביות בערוצי מדיה מגוונים (שאינם מערכת הדיוור) הקוראות להנעה לפעולה ומקדמות את מטרות העמותה. בעזרת כלי קידום מתקדמים תוכלו להפיק קמפיין גיוס תרומות דיגיטליות לסוף שנה בפייסבוק וברשת המדיה של גוגל (באנרים באתרי תוכן) בשיטת רימרקטינג כאשר קהל היעד לקידום הוא רשימות התפוצה.

בשלב הראשון תרעננו ותסדרו את רשימות התפוצה – הסירו משתמשים שהסירו עצמם (unsubscribe), סדרו את הרשומות על פי קבוצות שייכות (תורמים מישראל, תורמים מחו"ל, שותפים, פעילים ומתנדבים, מקבלי שירות וכו').

בשלב השני תייצאו מתוך המערכת את רשימת הדיוור העדכנית ושימרו אותו בפורמט CSV באקסל. לאחר מכן תנקו את כל העמודות כך שתישאר רק עמודת המיילים.

2. נראות ייחודית למודעות קמפיין גיוס התרומות

בשונה מקמפיין מימון המונים (crowfunding) שנותן מענה לפרויקט ספציפי או "מצב חירום" מסוים – בגיוס תרומות דיגיטליות בסוף השנה (online fundraising) לרוב תבקשו תרומות כלליות לפעילות העמותה, וכאן האתגר הוא גדול יותר. לכן, עליכם לבנות קריאייטיב חיובי המציג את ההצלחות שלכם בשנה האחרונה ואת הדבר הגדול שאתם מקדמים! תייצרו שפה עיצובית אחידה לכלל התכנים של הקמפיין כך שהם ייבדלו מבחינה ויזואלית מהפרסומים השוטפים של העמותה. בנוסף, התאימו את כמות הטקסט, הגודל והרזולוציה של הגרפיקה לפלטפורמות בהן תפעלו. מומלץ לשתף מעצב גרפי בתהליך לטובת תוצרים איכותיים יותר.

מודעה מתוך קמפיין תרומות של פורום תג מאיר

מודעה מתוך קמפיין תרומות של פורום תג מאיר

3. שימוש בקהלי רימרקטינג לקידום הקמפיין

אם אתם עדיין לא משתמשים בכלי הרימרקטינג המתקדמים – אין זמן טוב יותר להתחיל! תמיד תזכרו שהיתכנות קבלת התרומה מקהלים שיצרו אתכם אינטראקציה דיגיטלית בעבר גבוהה יותר מקהלים שעדיין לא התעניינו בכם. בנוסף, קהלי הרימרקטינג יסייעו לכם מאוד בהפצת התכנים ברשתות החברתיות.

בכל קמפיין גיוס תרומות דיגיטליות שתפיקו תמיד תבנו גם קהל יעד של רימרקטינג המבוסס על המבקרים באתר העמותה, רשימות הדיוור שלכם וחברי עמוד הפייסבוק של העמותה.

לטובת פעילות זו הטמיעו בהקדם קודים של רימרקטינג באתר העמותה – גם של פייסבוק וגם של גוגל אנליטיקס.

4. תכנית שיווק דיגיטלית מסודרת לקמפיין

אסטרטגיית התוכן וההפצה הם עמודי התווך של הקמפיין – תכנון נכון והכנה מראש יסייעו לכם בהצלחת הקמפיין. המטרה היא להתאים את התוכן (מודעה\פוסט\מייל\באנר) לקהלי היעד כדי שהמסרים יהיו הכי רלוונטיים לאדם הספציפי שייחשף לקמפיין בערוצי המדיה השונים. בבניית התוכן אנחנו ממליצים לייצר לכל לכל אלמנט תוכן שתי גרסאות ולבצע A\B Testing כדי שתוכלו לעשות אופטימיזציה תוך כדי תנועה לשיפור התוצאות והרלוונטיות של הקמפיין.

מה אסטרטגיית ההפצה צריכה לכלול?

  • אימייל – 4 מיילים במהלך החודש הקוראים לתרומה ושיתוף.
  • פייסבוק.
  • רשת המדיה של גוגל (באנרים).
  • מענק גוגל לעמותות (לחצו לקריאה נוספת)
באיזו פלטפורמה לסליקת תרומות כדאי לבחור?

בשוק יש מגוון רחב של מערכות לסליקת תרומות דיגיטליות. שתי האפשרויות המוצלחות ביותר לפרויקט מסוג זה מבחינת חווית המשתמש של התורם וההתאמה למובייל (רוב התנועה בקמפיין תגיע מטלפונים סלולריים) הן טפסי התרומה האינטרנטיים של 'ישראל תורמת' הנקראים MySite והמערכת החדשה של 'JGIVE'. אם אתם מתכננים לפנות בקמפיין גם לקהלים מחו"ל יהיה לכם יותר נוח לעבוד עם המערכת של 'ישראל תורמת' בה אפשר לקבל תרומות במט"ח (דולר אמריקאי, יורו וליש"ט).

דף תרומה של פורום תג מאיר

במינוף דיגיטל אנחנו עובדים רק עם ארגוני המגזר החברתי ומקדמים מטרות חברתיות בכלים דיגיטליים. המטרה שלנו היא להעשיר את השימוש האפקטיבי בכלים דיגיטליים בקרב עמותות וארגונים חברתיים מובילי שינוי בישראל. 

לחצו כאן ליצירת קשר >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *