מדריך לבניית קמפיין מימון המונים

Yuval Klain מימון המונים, שיווק דיגיטלי לעמותות 0 Comments

אז מה זה בעצם מימון המונים?

מימון המונים או באנגלית Crowd funding היא שיטה לגיוס כספים. הרעיון הוא גיוס כספים בסכומים קטנים מכמות גדולה של אנשים. מימון ההמונים זכה לתאוצה החל מסוף העשור הראשון של המאה ה-21 בעיקר בזכות פלטפורמות דיגיטליות חדשות שהוקמו ומשמש לקידום מגוון רב של מטרות ופרוייקטים.
ככל שיותר ויותר עמותות עובדות על מנת להרחיב את בסיס התורמים שלהן, דחיפה לכיוון פרוייקט מימון המונים היא רק טבעית ומתבקשת.
על מנת להשיק קמפיין מימון המונים מוצלח יש לבצע הכנה מוקדמת ולעבוד על פי שלבים מוגדרים מראש ולכן הכנו לכם את המדריך הבא. אז קדימה לעבודה!

הכנות להקמת להקמת הפרוייקט

  1. בחרו את הפרוייקט הרלוונטי והמעניין ביותר של ארגונכם. ככל שבבסיסו של הפרוייקט עומד חזון רחב יותר ככל האפשר ושקהלי היעד יוכלו להזדהות עם ערכיו ולהבין מה יקרה כאשר נגייס את סכום הכסף המבוקש – ככה נצליח יותר!
  2. ציר זמן – צרו גאנט עם מועדים, בדיוק כמו שהייתם מכינים לפני אירוע של העמותה. הכולל הכנות, צילומים, ביצוע גרפיקות ועריכת סרטון לפי הצורך, עלייה לאוויר של הקמפיין, תאריכי פרסום פוסטים, שליחת דיוורים וכו.
  3. פלטפורמה – החליטו באיזו פלטפורמה תשתמשו לביצוע קמפיין מימון ההמונים והמתאימה ביותר לצרכי שיטת הגיוס שלכם. יש מגוון רחב כגון, Kickstarter, Indiegogo, Headstart, Mimoona ועוד רבים.
  4. תכנון אסטרטגיית הפצה – צרו רשימות שיסייעו לכם לקבל ולהעביר את המסר שלכם הלאה בצורה הכי טובה ומווקדת. החל מרשימות תפוצה של העמותה הכוללות שותפים, תורמים ומתעניינים (בדקו שהן רלוונטיות ומעודכנות), מבקרים באתר העמותה (העזרו בגוגל אנליטיקס)ֿ, קהל עמוד הפייסבוק ועוד.
  5. בחירת סכום יעד לגיוס – בקשו את הסכום המדוייק אותו אתם צריכים ואף פחות מכך והגדירו מדרגות לתרומה בפרוייקט (50/100/200 ש״ח). צרו תמריצים אשר אותם תוכלו לתת לתורמים. בעוד שרוב התומכים תורמים לפרוייקט שלך כי הם מאמינים במשימה ובחזון, הטבות יכולות לעזור ולגרום לתורם להחליט לתרום סכום במדרגה גבוהה יותר.
  6. יצירת סרטון לקמפיין – צרו וידיאו משכנע, קצר (אנחנו ממליצים עד שתי דקות) וקולע. הציגו את החזון שלכם, השתמשו במוזיקת רקע (שימו לב שאם יש קריינות לסרטון אז שהמוזיקת רקע לא חזקה מדי ועולה על הקריינות)ֿ, הטמיעו כתוביות בעריכת הסרטון וסיימו בקריאה לפעולה ברורה וממוקדת – תמכו בפרוייקט שלנו!
  7. קמפיין פייסבוק – הכינו גאנט מסודר לפרסום התכנים בעמוד הפייסבוק וחלוקת תקציב לקידום. השקיעו בין 10-15 אחוז מהסכום אותו אתם שואפים לגייס לתקציב שיווק ממומן לקמפיין. השתמשו בסרטוני וידיאו קצריםֿ, הסרטון המוביל של הפרוייקט, תמונות של אנשים מהפרוייקט, אימג׳ים מעוצבים או קנויים והכי חשוב.. תפנו לקבוצות קהל יעד מוגדרות ומפולחות היטב!
  8. קמפיין אימייל: הקפידו על פנייה אישית בשורת הנושא, טקסט קצר ולעניין בגוף המייל וקריאה לפעולה אחת ויחידה בצירוף לינק ישיר לדף הפרוייקט. בחרו מערכת דיוור שתהיה לכם קלה לתפעול ושלחו כ-5-7 דיוורים שונים במהלך הקמפיין.
  9. מובילי דעת קהל ואתרי תוכן – מצאו שותפים רלוונטים לקמפיין ובקשו עזרה בהפצה וקידום התכנים.

טיפים אחרונים מאיתנו

 

  • בדקו שהנכסים הדיגיטלים שברשות העמותה מוכנים לקמפיין מימון המונים – עמוד פייסבוק מתופעל היטב, רשימת דיוור מעודכנת ורלוונטית ואתר עמותה מעודכן ומתופעל.

 

  • עקבו אחר התונים והסטטיסטיקות – קשרו בין אתר האינטרנט של העמותה לעמוד הקמפיין, בין עמוד הפייסבוק לעמוד הקמפיין, בין הדיוור במייל לעמוד הקמפיין וכן הלאה. עקבו אחר הנתונים והכניסות בגוגל אנליטיקס ורשמו לעצמכם נקודות לשיפור/שימור לקמפיינים הבאים.
  • צרו שפה גרפית אחידה לקמפיין – בחרו צבעים, תמונות וגרפיקה שתוביל את הקמפיין בכל רשת המדיה החל מתמונת הפרופיל וקאבר עמוד הפייסבוק ועד עיצוב מינימלי של דף הקמפיין.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *