פיתוח וגיוס משאבים עבור ארגוני המגזר החברתי

הצלחה בעבודת גיוס המשאבים לעמותה דורשת למידה, ניסיון ושכלול כישורי הכתיבה, הניסוח והיכולת ליצור נטוורקינג וערוצי תקשורת עם תורמים פוטנציאליים.

היקף ודרישות עבודת פיתוח המשאבים משתנים מארגון לארגון, ובהתאם להן – ההשקעה הנחוצה במחקר מקדים לאיתור הקרנות והתורמים הפוטנציאליים וכן בכמות כתיבת. עם זאת, כלל חשוב לכל הבקשות הוא שמירה על איכותן באמצעות שפה יחסית פשוטה, נגישה וממוקדת. קראו עוד על כתיבת בקשות למענקים בבלוג של מינוף.

מיפוי צרכים ומחקר מקדים – מצאו את התורמים המתאימים לארגונכם

בשנים האחרונות ניתן למצוא שלל מאגרים מקוונים המרכזים מידע אודות קרנות, תורמים פוטנציאלים וגופים שונים המתאימים במיוחד לתחום העיסוק של העמותה שלכם. לממשלה, לרשויות מקומיות, לתאגידים עסקיים ולקרנות פילנתרופיות – תחומי מענק ספציפיים המוגדרים מראש. לפני שמתחילים במחקר מעמיק של תחום המענק ועומלים על כתיבת בקשה מושקעת או הגשת "קול קורא", מומלץ לקרוא בעיון על הארגון, הקרן או התורם אליו אתם פונים ולוודא שהעמותה שלכם בכלל או הפרויקט עבורו אתם מגישים בקשה למענק בפרט, עומדים בקריטריונים הבסיסים ומתאימים לתחום החסות של הגוף אליו פניתם.

כתיבת בקשה מוצלחת מתחילה במחקר מקיף

איתרתם גופים המתאימים "על הנייר" לתמיכה בעמותה שלכם? לפני שמתחילים בדקו באופן מדויק מהן הדרישות המקדימות של הארגון ממנו אתם מבקשים את המענק והעמותה שלכם עומדת בתנאים הללו. את הדרישות ניתן לחלק לשניים:

  • דרישות סף: רישום כעמותה, תקציב, סעיף 46 ועוד. כל אלו ואחרים מציינים דרישות ביורוקרטיות שמציבים חלק מהארגונים והקרנות לפני תרומה. כדאי לבדוק שהעמותה שלכם עונה על הקריטריונים הללו ושיש ברשותכם את הטפסים המתאימים. לדוגמה, על מנת שהעמותה תוכל להתהדר בסעיף 46 המאפשר לתורם זיכוי מס הכנסה בעבור התרומה יש לעבור הליך אישור (ארוך לעתים) של רשות המסים.
  • דרישות בפועל: האם אתם מגישים בקשה למענק עבור "קול קורא" שפורסם על ידי הקרן או הארגון? האם אתם פונים לתורם או גוף פרטיים? מוסדיים? בכל מקרה יש לבדוק האם עליכם לעמוד בדד ליין. האם הארגון מקבל בקשות באופן שוטף לאורך השנה (ועל כן כדאי להקדים ולהגיש) או רק במועד הגשה סופי שפורסם מראש?

שימו לב שחלק מדרישות הסף קריטיות לגיוס המשאבים שלכם ללא קשר לבקשה כתובה אותה אתם מתעדים להגיש. לעוד מידע בנושא דרישות מקדימות או אם נתקלתם בסעיף זה במושגים שאינם מוכרים נשמח לעזור לכם. לנו, בקבוצת מינוף, למעלה מ-18 שנות ניסיון במגזר השלישי.

כתיבת מכתב מקדים לכל בקשה למענק לעמותה (LOI)

ה-LOI הוא מכתב מקדים חשוב מאוד בו תעניקו תיאור ברור ותמציתי של ארגונכם: הרקע להקמתו, מטרותיו, פועלו, הישגים, ייחודו מול ארגונים או עמותות אחרות הפועלות באותו שדה ותכניות לעתיד. חשוב להקפיד שהמכתב המקדים לבקשה למענק לא יעלה על 2 עמודים ויש לזכור להוסיף פרטים ליצירת קשר עמכם, וקישור לאתר העמותה ולעמודי המדיה החברתית (במידה ויש כאלו). המכתב המקדים הוא למעשה כרטיס הביקור שלכם ולכן יש לכתוב אותו תחת העיקרון המנחה שזהו האופן בו אתם מציגים את עצמכם ואת הארגון אותו אתם מייצגים (לעתים אף לראשונה). בניסוח המכתב המקדים יש משמעות רבה לקשר עם הגוף או התורם ממנו אתם מבקשים מימון. עליכם לדעת מתי ובאיזה אופן להשתמש בקשרים שלכם כך שתוכלו להפיק את המיטב עבור ארגונכם. לא בטוחים? רוצים להגדיל את הנטוורקינג שלכם? אנחנו כאן.

אסטרטגיה חכמה

גיוס משאבים מוצלח דורש מהארגון או העמותה גיבוש אסטרטגיה חכמה וקווי פעולה ברורים. מצד אחד יש להתוות חזון ויעדים ברורים לפעילותכם ומהצד השני יש לוודא שאתם מתווים דרך פעולה שמתיישבת עם הנהוג בעולם הפילנתרופיה. לשם כך ייתכן שתידרשו להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלכם ברשת, להוביל קמפיינים למימון המונים ואולי אף למתג עצמכם מחדש. כחלק מהתהליך האסטרטגי יש לחשוב גם על אפיון חווית המשתמש ועל פיתוח פלטפורמות מתקדמות ממערכות סליקה לתרומות ועד דפי נחיתה המניעים לפעולה. במינוף תוכלו למצוא אנשי מקצוע מהמובילים בתחום עבור כל אחת מן האפשרויות שצוינו לעיל. בקרו בתיק העבודות שלנו.

גיוס משאבים בארץ ובחו"ל באמצעות המומחים בתחום

במינוף אנחנו עושים את עבודת גיוס ופיתוח המשאבים מא' ועד ת'. הגיוס נעשה מקרנות ומפדרציות, מגורמי ממשל ושלטון מקומי, מתורמים פרטיים ומן המגזר העסקי, ממיזמים מניבי הכנסה ועוד.
סוד ההצלחה שלנו בגיוס משאבים נובע מהיכרות רבת שנים של עולם הפילנתרופיה בארץ ובחו"ל, היכרות אישית עם תורמים ונציגי קרנות, שימוש במאגרי מידע מתקדמים, יכולת כתיבה מעולה בעברית ובאנגלית ומחויבות בלתי מתפשרת להצלחה.

שתפו את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
סגירת תפריט