גיוס תרומות דיגיטליות לעמותה: כיצד לעשות את זה נכון

עמותות רבות מבינות את הפוטנציאל הטמון בגיוס תרומות דיגיטליות ככלי אסטרטגי שיווקי המניב הכנסה לעמותה. כששומעים את המונח "גיוס תרומות באינטרנט" נוטים ישר לחשוב שמדובר בקמפיין למימון המונים, אך גיוס תרומות דיגיטליות הוא מגוון ומאפשר הרבה מעבר לכך.

אין שיקוי קסמים או קיצורי דרך כשמדובר בגיוס תרומות דיגיטליות. הרשתות החברתיות וגוגל נראות לנו כמשהו מיידי, שהכול קורה בו אינסטנט, אך זה לא המקרה כשמדובר בגיוס תרומות דיגיטליות! כמו שסביר להניח לא הייתם מבקשים מבן/בת זוג לעבור לגור יחד כבר בדייט הראשון. אנשים תורמים בעיקר כי הם מתחברים לסיפור של העמותה ולכן חשוב לקחת את הזמן ולספר את הסיפור האישי. לעמותות לעתים יש נטייה למהר לצאת לקמפיין גיוס תרומות לפני שהתכוננו באופן מיטבי ונכון לפעילת שיווקית מסוג זה ואף לפני שגיבשו תוכנית אסטרטגית שנתית הכוללת את מגוון אפשרויות התרומה שעומדות לרשותן בפעילות דיגיטל מתוכננת.

אז איך נערכים לגיוס תרומות דיגיטליות ועושים את זה נכון?

1. בניית ופילוח קהלי היעד של הקמפיין והקידום

זו לא הפתעה שרוב המשתמשים ברשת התעניינו פחות במסרים הספציפיים של העמותה, ולכן יש למקד ולכוון את המסרים לקהלים בעלי פוטנציאל התעניינות גבוהה בפעילות ובערכים שאתם מקדמים בארגונכם. פילוח של קהלים לפי סיגמנטים דמוגרפיים, גאוגרפיים, תחומי עניין, השכלה, מאפייני שימוש במדיה החברתית וכיוצא בזה עשויה להגדיל את האפקטיביות של בניית הקהילה הדיגיטלית של העמותה ובכך ליצור מעורבות עם אנשים שיש סיכוי רב יותר שיתרמו לעמותה. חלוקת הקהלים לקבוצות פילוח ומיקוד שונות תאפשר לכם להפיץ להם מסרים פרסונליים ככל הניתן ותעניק קנה מידה טוב יותר למאפיינים של התורמים. בהמשך תוכלו למקד את הקהל יותר, לשפר את אחוזי ההמרה לתרומה תוך שימוש בפחות חשיפות ולחסוך בעלויות תקציבי המדיה.

2. בחינת כל מרכיבי הפעילות לשיפור התוצאות – A/B Testing

הקמתם דף נחיתה ייעודי לפרויקט וגיבשתם את המוסרים לקמפיין? עכשיו הגיע הזמן לבחון את היעילות של המודעות שאתם מקדמים. במילים אחרות, בדיקה קפדנית ואנליטית של אילו מודעות עובדות טוב יותר בקרב הקהלים השונים. שינוי של תמונה במודעה או מילה מסוימת בטקסט יכולה לשפר את אחוזי ההמרה לתרומה ב20% ואף יותר. לכן תמיד כדאי לנסות ולשלב מספר מודעות בקמפיין (לפחות 3 מודעות במקביל לכל קהל יעד).

3. שילוב פעילות אורגנית ביחד עם הקידום הממומן PPC

חיזוק המרכיב הקהילתי והנגשת התרומה עבורו הם שני עוגני יסוד בקמפיינים לגיוס תרומות דיגיטליות. אל תסתמכו רק על הקידום הממומן ברשתות החברתיות מפני שככל שמעגלי השייכות עם העמותה מתרחקים, כך העלות הממוצעת לתרומה עולה ואחוז ההמרות יורד. לפני שאתם יוצאים לדרך עם הקמפיין תדאגו לכנס את הועד המנהל, בעלי התפקידים ומתנדבי העמותה – שתפו אותם בחזון ורתמו אותם להיות פעילים לטובת הקמפיין. חשוב מאוד שכל עובדי העמותה יהיו מגויסים לטובתו ויפיצו אותו באופן אורגני בוואטסאפ, ברשתות החברתיות ובמיילים אישיים. כמו כן, לפני שאתם מפרסמים את הקמפיין בפייסבוק ובאינסטגרם חשוב מאוד לבצע "קמפיין שקט" בקרב הקהילה הקרובה של העמותה (מעגלי השייכות הקרובים) ולשלוח תפוצת וואטסאפ ודיוור ייעודי בניוזלטר תוך קריאה לתרומה קמפיין החדש – זה הקהל שהכי מחובר לעמותה ולחזון, והסיכוי הגדול ביותר שיתרום. לא משנה אם הגיוס הוא תרומה חודשית בהוראת קבע, מימוש פרויקט בחגי תשרי או מימון המונים למטרה אחרת, מעגלי השייכות הקרובים עם הגרעין החשוב ביותר להתנעת הקמפיין.

4. תעצרו לעדכן את הקהילה והביעו הערכה לתומכים

תהיו שקופים. עדכנו את התומכים, המפיצים והמגויסים בהתקדמות הקמפיין (גם כאשר אין יעד מוגדר לגיוס). כל מי שביצע פעולה לטובת הקמפיין, בין אם שיתף או תרם, השקיע בו כספית, חברתית או מנטלית ומחכה לראות את התוצאות שהתמיכה שלו יצרה. קהל התורמים בפרד, הם הגרעין שיסייע לכם לשנות את העולם. מלבד זאת, אנשים שכבר ביצעו תרומה פעם אחת, סביר להניח יתרמו לעמותה שוב בהמשך בקונסטלציה אחרת. עמותות נוטות לשכוח לבצע את השלב שאחרי התרומה והוא קריטי להמשך היחסים עם קהילת התורמים. מומלץ להשתמש במערכת דיוור או וואטסאפ ביזנס ולשלוח הבעת תודה אישית ממנכ"ל העמותה לכל התורמים. זאת לצד הבעת תודה ברשתות החברתיות ובאתר העמותה.

5. ניתוח הנתונים ואופטימיזציה

בתכנון הקמפיין חשוב מאוד לנהל בקפדנות ודיוק את כל המודעות בכל ערוצי המדיה באופן בו תדעו לנתח ולבחון את תוצאות הפרסום. נתונים שחשוב לדעת לאסוף ולנתח מכל ערוץ: חשיפות, מעורבות, הקלקות לדף פרויקט, הוספה לסל התרומה והשלמת ביצוע התרומה. אפשר ללמוד המון מניתוח המידע על הקהילה הדיגיטלית שלכם בכלל, ודפוסי התרומה של התומכים של העמותה בפרט. בנוסף תוכלו לדעת איזה מבין הקהלים וערוצי המדיה היו בעלי נתח התרומה ואחוזי ההמרה הגדולים ביותר, מהי העלות הממוצעת לתרומה, היכן כדאי לכם להשקיע יותר מאמצים או פחות תקציבי מדיה בפעם הבאה ועוד.

בקבוצת מינוף אנו מפתחים יכולות שיווק בערוצים דיגיטליים עבור ארגונים מכל הגדלים, במטרה לנהל נוכחות דיגיטלית אפקטיבית ולקדם אג'נדות חברתיות ליצירת שינוי והשפעה. אנחנו עובדים עם כלי הפרסום המתקדמים ביותר לטובת מימוש מטרות הארגון ומספקים שירותים במגוון תחומים: מיתוג, כתיבת תוכן וניהולו, קמפיינים ברשתות חברתיות, קידום אתרים, מימון המונים, מערכת לתרומות קבועות ועוד.

שתפו את הכתבה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
סגירת תפריט

איך עמותת שירה בנקי גייסה
מעל למיליון ש"ח בשבועיים?

זמן קריאה: 3 דקות