1. צרו מודעות הנעה לפעולה עם כפתור Donate Now
בקמפיין עידוד תרומות בפייסבוק שמטרתו תמיכה כללית בעמותה, הפעולה הרצויה היחידה היא מעבר לדף התרומה (=Link Click). אינטראקציות נוספות עם התוכן כמו שיתופים ותיוגים מסייעות בהגברת החשיפה האורגנית, אך אינן יגבירו את היקף התרומות בקמפיין.
*הטעות הנפוצה ביותר היא פרסום פוסטים מסוג תמונה. פוסטים אלה מייצרים אינטראקציות כלליות ולא תנועה ספציפית לדף הנחיתה. חשוב לדעת שבקידום ממומן לפוסט מסוג תמונה האופטימיזציה אינה מכוונת תנועה לדף תרומה. גם אם יש הרבה לייקים, שיתופים ותגובות – התנועה לדף התרומה זניחה.
הדרך הנכונה היא לבנות מודעות Click to Website עם כפתור הנעה לפעולה Donate Now. ניתן לעשות זאת בעזרת מנהל המודעות ולפרסם אותן גם כפוסטים בעמוד.
2. בניית קהלי היעד שיגדילו את אחוז התרומות
ללא קשר לתקציב הפרסום של הקמפיין, פעילות הקידום צריכה להיות ממוקדת לקהלים בעלי היתכנות גבוהה לתרומה. לרוב, קהלים שהיו באינטראקציה עם הנכסים הדיגיטליים של העמותה – יהיו רתומים יותר לתמוך בפעילות הארגון.
חמישה קהלים שחובה לקדם אליהם במסגרת הקמפיין:
- חברים בעמוד הפייסבוק
- רשימות התפוצה של העמותה
- המבקרים באתר העמותה
- משתמשים שהיו באינטראקציה עם התכנים של עמוד הפייסבוק
- דומים לרשימות התפוצה (1-3%) שהם גם חברים של חברי העמוד
3. קריאייטיב חיובי מבוסס על הצלחות העמותה
בעולם גיוס התרומות הדיגיטליות יש שני סוגי גיוס פופולריים. הראשון הוא פרויקטים למימון המונים שמטרתו לגייס סכום מוגדר למימוש פרויקט ספציפי או כאשר יש מקרה חירום לשמם אנו חייבים את התרומה. השני הוא גיוס תרומות כלליות לעמותה במועדים שונים במהלך השנה בניהם: חגים, "יום ה…", Giving Tuesday, סוף שנה ועוד.
בגיוס תרומות כלליות לעמותה מומלץ לשמור על גישה חיובית. הציגו בתוכן המודעות את הדבר הגדול והמשמעותי ביותר שהעמותה שלכם מקדמת, לצד ההצלחות של פעילות העמותה בשנה החולפת. זכרו שקהלי היעד כבר מכירים את פעילות העמותה בדרך כזו או אחרת.
4. דף התרומה: השלב הקריטי שמעבר לפייסבוק
זכרו תמיד שגם הקמפיין הכי מצליח בפייסבוק לא יוכל למקסם את פוטנציאל גיוס התרומות שלו כאשר דף הנחיתה אליו אנו מובילים הוא מיושן, מסובך או בעל חווית משתמש לא טובה. לאיזה מרכיבים חשוב להתייחס בבחירת מערכת לסליקת תרומות דיגיטליות?
- התאמה מלאה 100% למובייל – הרוב המוחלט של התנועה מפייסבוק היא דרך מכשירים סלולריים (=מובייל). לכן בדפי תרומה שאינם מותאמים למסכים קטנים בנראות ובפונקציונאליות שלהם, אחוז הנטישה של המבקרים לפני ביצוע התרומה גבוה מאוד. עם דף תרומה שאינו מותאם תאבדו הרבה תורמים פוטנציאלים שכבר הגיעו אליו.
- תהליך תרומה ידידותי ופשוט בדף אחד – חשוב שמרחק ההקלקות בין הנחיתה בדף התרומה לביצוע התרומה בפועל יהיה קצר ככל הניתן ובלי מעבר בין דפים. מומלץ להימנע ממערכות סליקה מרובות שלבים בכדי לא לאבד תרומות פוטנציאליות.
- מיתוג ונראות דף התרומה – בחרו במערכת תרומות בה מגבלות העיצוב מאפשרות לכם למתג את העמוד ו"לצבוע" אותו בנראות של העמותה ולעדכן את זה באופן עצמאי.
- אפשרות להטמעת קוד מעקב ורימרקטינג – בעזרתם תוכלו למדוד המרות (=ביצוע תרומות בפועל) ואת הצלחת הקמפיין בפייסבוק. בנוסף, יתאפשר לכם לדעת מאיזה קהל בוצעו תרומות וגם לחזור בשנית אל המבקרים בדף תרומה שאינם תרמו.