מענק גוגל לעמותות – חוקים ותנאים חדשים נכנסים לתוקף

Yuval Klain Google Ads Grant, Google for Non Profits, מענק גוגל, מענק גוגל לעמותות, שיווק דיגיטלי לעמותות 0 Comments

משתמשים במענק גוגל לקידום אתר העמותה? אתם חייבים להכיר את החוקים והתנאים החדשים שיכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2018 וליישם אותם בכדי לשמור על פעילות וזכאות המענק.

גוגל מקשיחים שוב את תנאי השימוש במענק

מענק גוגל לעמותות הוא כלי פרסומי מצוין להגברת הנוכחות הדיגיטלית של העמותה ומרכיב חשוב בבניית הקהילה הדיגיטלית. האתגר הוא להשתמש במענק הפרסום בצורה מיטבית ומשמעותית. בכל פעם שגוגל מעדכנים ומרעננים את הנחיות והגבלות השימוש בו, ניהול המענק נהיה מורכב יותר ונדרשות יכולות טכניות מקצועיות יותר. החל מה-1 בינואר 2018 יחולו ההגבלות החדשות שיקשו את העבודה בניהול מענק גוגל וכל עמותה אשר תפר את התנאים "תושהה באופן אוטומטי וללא הודעה" (על פי מחלקת המענקים של גוגל).
ניהול מקצועי ואפקטיבי של מענק גוגל לעמותות יסייע לעמותה במיקסום הביצועים ושמירה על סטטוס הזכאות! רכזנו עבורכם את החוקים וההגבלים החדשים שיכנסו לתוקף ב-2018.

מגבלה 1: אחוז הקלקות CTR גבוה מ-5% אחוז

במטרה למקד את פעילות המענקים בקידום מטרות העמותה הספציפיות בלבד, התנאי החדש הראשון שגוגל מכריזים עליו מתייחס לאחוז ההקלקות על המודעות (Click Thru Rate).  כעת על העמותה לעמוד באחוז הקלקות הגבוה מ-5% בממוצע בחשבון הפרסום. עמותה שבמשך חודשיים רצופים תציג ביצועים נמוכים מכך תושהה באופן אוטומטי.

מגבלה 2: מילות מפתח עם ציון איכות 3 ומעלה בלבד

מנוע החיפוש של גוגל עובד על רלוונטיות. ציון האיכות הוא אומדן של איכות המודעות במערך הפרסום והוא מגדיר את מידת הרלוונטיות בין מילת המפתח, תוכן דף הנחיתה באתר והתוכן של המודעה שתוצג במנוע החיפוש של גוגל.
עד כה לא הייתה מגבלה במסגרת פעילות מענק גוגל לעמותות בנוגע לציון האיכות של מילות המפתח, אך כעת חל איסור להפעיל מילות מפתח בעלות ציוני איכות 1-2 (מתוך 10).
חשוב תמיד להוביל לדף תוכן ספציפי באתר העמותה ולשמור על סנכרון בין מילות המפתח המרכזיות המופיעות בו, לאלה שאתם מגדירים בקמפיין ובמודעה. השאיפה שלנו היא לקבל לציוני איכות ברמה של 7 ומעלה.

מגבלה 3: איסור על שימוש במילות מפתח כלליות

מדובר במגבלה חדשה, על פיה לא יהיה ניתן להשתמש בביטויים כלליים המורכבים מ"מילה אחת". מחלקת המענקים של גוגל פרסמה רשימה של "חריגים", אך היא לדעתנו היא אינה מספקת. זאת, מפני שאינה מכילה ביטויים כמו: גזענות, הסתה, איכות סביבה, נוער בסיכון, הדרת נשים, אקטיביזם, צדק חברתי, אומנה, שוויון, פלורליזם, אפליה ועוד.
אנו ממליצים לכם לעקוב בתחילת חודש ינואר אחר כל מילות המפתח במערך הפרסום של מענק גוגל של העמותה, ובמידה וביטויים יופסקו אוטומטית – הגישו בקשת ידנית לאישורם.
*לרשימת ה"חריגים" שפורסמה ב13.12.2017 לחצו כאן

מגבלה 4: שימוש בשמות ארגונים אחרים – מחוץ לתחום

יש לכם קמפיין במענק המכיל שמות של ארגונים ועמותות העוסקים בתחומי פעילות זהים או מקבילים לעמותה שלכם? מעתה לא תוכלו להשתמש בהם כמילות מפתח במסגרת מענק גוגל. נניח שהעמותה שלכם (שאינה "אקים") מסייעת לאנשים עם מוגבלות שכלית ובני משפחותיהם – את מילת המפתח "אקים" תצטרכו להסיר ממערך הפרסום שלכם. ראו דוגמה.

מגבלה 5: הנחיות חדשות למבנה הקמפיינים של מענק גוגל

כל קמפיין בחשבון המענק יהיה חייב כעת להכיל לפחות 2 קבוצות מודעות, הכוללות: 2 מודעות טקסט ו-2 תוספים של קישורי Sitelink בכל מודעה.
יש חשיבות רבה לאופן בניית מערך הפרסום במסגרת מענק גוגל! בנייה נכונה של החשבון והקמפיינים תאפשר לעמותה להגיע לתוצאות וביצועים טובים יותר, להשתמש במגוון רחב יותר של מילות מפתח, לייצר יותר תנועה משמעותית לאתר ולהשתמש בתקציב גבוה יותר במסגרת מענק גוגל.

מגבלה 6: מילוי סקר שנתי כתנאי להמשך זכאות של מענק גוגל

מחלקת המענקים של גוגל מתנה את המשך הזכאות במענק בהשתתפות בסקר שנתי שתפרסם. כדי לקבל את ההודעה על מילוי הסקר יש לוודא שכתובת המייל לקבלת הודעות המוגדרת בחשבון מענק גוגל פעילה! אם תחמיצו את המועד האחרון למילוי הסקר – חשבון המענק יושהה.

מגבלה 7: קידום אתרים ודומיינים נוספים במסגרת המענק

עמותות רבות מנהלות מספר דומיינים ואתרים המשרתים את צרכי העמותה. לדוגמה, אתרי משנה בשפות שונות, דפי נחיתה ייעודיים ומיני-סייטים לקידום תכניות ושירותים. במסגרת ניהול מענק גוגל ניתן להוסיף דומיינים חדשים – באישור בלבד! גוגל כעת דורשים להגיש מחדש את כל הבקשות של הדומיינים הנוספים (גם אלה שכבר אושרו בעבר) מעבר לאתר הביתה של העמותה, עבורו קבלתם את הזכאות למענק. בפועל, מחלקת המענקים של גוגל החלה בתהליך הזה כבר לפני מספר חודשים ומענקים רבים הושהו בדרך. אנחנו מעריכים כי עד עכשיו הבקשות לאישור דומיין נוסף התקבול באופן אוטומטי – וגם זה צפוי להשתנות ולהיות תחת פיקוח קפדני יותר.


לקריאת תנאי המדיניות המלאים של מענק גוגל לעמותות לחצו כאן


לקבלת מענק גוגל לעמותות לחץ כאן


מומחי הדיגיטל שלנו בעלי ניסיון עשיר ומקצועי בהקמה אופטימאלית ובניהול אפקטיבי של מענק גוגל לעמותות. העבודה שלנו כוללת בין היתר אופטימיזציה שוטפת של המודעות ומילות מפתח, סנכרון עם מערכת הניתור של גוגל אנליטיקס ושימוש יעיל בפונקציות המתקדמות של מערכת הקידום גוגל אדוורדס. נשמח לסייע לעמותה שלכם להשתמש במענק גוגל לקבלת תוצאות מיטביות.

לחצו כאן ליצירת קשר >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *